logo

Select Sidearea

Populate the sidearea with useful widgets. It’s simple to add images, categories, latest post, social media icon links, tag clouds, and more.
hello@youremail.com
+1234567890

غرفه‌سازی و دکور

 

اصول غرفه سازی:

 

در طراحی غرفه نمایشگاهی ،باید برای ریزترین نکات و نیازهای غرفه داران راه حل های مناسب در نظر گرفت؛که هم از نظر کاربردی بودن جلب رضایت نماید و هم از نظر بصری جذاب و به روز باشد. گروه ارتباطات و اطلاع‌رسانی طرحان با درک نیاز غرفه‌داران و با خلاقیت در طراحی خاص، سعی در ساخت غرفه‌هایی دارد که بتواند رضایت کامل مشتریان را در سطح بالا جلب نماید. این مهم را با انجام موارد زیادی قابل تحقق می‌باشد که به صورت اختصار به شرح زیر عنوان می‌گردد.

 

 

برای معرفی شرکت چه نوع تصویری باید ارایه نمایید؟

 

غرفه شما معرف شخصیت و ارزش شرکت‌تان می‌باشد زیرا ارتباط عاطفی با مشتریان ایجاد می‌نماید. شکل، اقلام نمایشی، رفتار ظاهری، رنگ‌ها، تصاویر و… در رساندن پیام شرکت موثر است. هرچه بتوان در این بخش تامل کرد و کاری متفاوت ارایه نمود برای رسیدن به اهداف موفق‌تر خواهیم بود. شرکتی که خواهان ارایه جلوهای از فناوری برتر و نوآور است بسیار متفاوت‌تر از شرکتی عمل می‌کند که خواهان تصویری تخصصی و تثبیت شده‌اند.

 

 

برای تحقق اهداف غرفه‌سازی چه کاری می‌خواهید انجام دهید؟

 

اهداف شرکت برای حضور در نمایشگاه واقعا می‌تواند تعیین‌کننده شکل حقیقی غرفه باشد. اگر تمایل دارید بازدیدکننده یا مشتری به نسبت بیشتری داشته باشید، به فضایی مناسب و مجذوب‌کننده نیاز دارید که ورود بازدیدکنندگان را براحتی میسر سازد و کارکنان غرفه نیز بسهولت بتوانند به ارایه خدمت در آن بپردازند.

اما اگر بدنبال آن هستید که با تعدادی از افرادی کلیدی و یا مشتری خاص ارتباط برقرار کنید، آنگاه به غرفه‌ای نیاز دارید که فضای گفتگو و مذاکره مناسبی داشته باشد و بتوانید حداکثر بهره‌برداری را از زمان برای عقد قراردادها داشته باشید.

اهداف و خواسته متفاوت، مستلزم طراحی کاملا متفاوت است. غرفه‌دارانی که تمایل دارند تصویری مناسب از شرکت خود ارایه دهند و کسب وجهه نمایند به تصاویر گرافیکی بزرگتر و المانهای معماری متفاوتری نیاز دارند تا بتوانند بر بازدید‌کننده و غرفه‌سازی نمایشگاه تاثیری بیشتر ایجاد کنند.

 

 

مدیریت و طراحی غرفه

 

اگر باور داشته باشیم که غرفه هر شرکت در نمایشگاه‌ها، به منزله کارت شناسایی و معرف شخصیت آن شرکت تلقی می‌شود؛ به اهمیت غرفه واقف شده‌ایم. درواقع، غرفه برآیند همه نیروها و هزینه‌هایی است که صرف حضوردر نمایشگاه کرده‌ایم تا به موفقیت دست یابیم. امروزه طراحی و ساخت یک غرفه در نمایشگاه‌ها اهمیت بسیار زیادی برای شرکت‌ها دارد. زیرا شرکت‌ها با توجه به تخصصی شدن نمایشگاه‌ها و اصول مدیریت بازاریابی تمایل دارند با یک برنامه‌ریزی بسیار دقیق حضور پررنگتری را در یک نمایشگاه از خود به نمایش بگذارند و ارتباط مناسب‌تر و اثرگذارتری با بازدیدکنندگان برقرار نمایند تا بتوانند سهم مناسب از بازار را بدست بیاورند. در نتیجه بدنبال تدبیری برای جذب بیشتر بازدید‌کنندگان از غرفه خود هستند.

 

اصول موفقیت به عوامل متعددی از قبیل مکان برگزاری نمایشگاه، خلاقیت، شرایط زمانی، داشتن تیم کارآمد و مناسب، نوآوری در ارتباط با شناخت محیط و اهداف شرکت و … بستگی دارد که همه این موارد را نمی‌توان در این نوشتار بطورکامل بیان نمود بلکه سعی شده است بصورت کاربردی به معرفی و تشریع مواردی که در رسیدن به غرفه قابل قبول برای تحقق اهداف حضور در نمایشگاه موثر است بپردازد.

طراحی غرفه خلاقیت و هنر بهتر زیستن در فضا و زمان محدود، می‌تواند اولین ایده جهت طراحی غرفه نمایشگاهی باشد جایی که در آن نمایش نوآوری، خلاقیت تکنولوژی و فناوری جدید و تجارت و رقابت برای نمایش یا فروش نقش عمده‌ای بازی می‌کند.

چرا طراحی غرفه در فرآیند برگزاری نمایشگاه از اهمیت ویژه ای برخوردار است؟

باید عنوان نمود اگر غرفه‌ای بدرستی و کامل طراحی شده باشد در ازدحام و شلوغی دوران نمایشگاه می‌تواند پیام غرفه‌دار و یا شرکت را با تاثیرگذاری قوی به مخاطب مورد نظر برساند و با توجه به زمان محدود بازدید‌کننده از غرفه (۵الی ۲۰دقیقه) بتواند تاثیرگذاری ماندگار در یک موقعیت رقابتی بوجود بیاورد.

 

طرحان
No Comments

Post a Comment

Comment
Name
ایمیل
Website

نیاز به راهنمایی دارید ؟