logo

Select Sidearea

Populate the sidearea with useful widgets. It’s simple to add images, categories, latest post, social media icon links, tag clouds, and more.
hello@youremail.com
+1234567890

محتوای متنی

 

ورود به دنیای تولید محتواهای جذاب

 

این روزها، تولید محتوای متنی یکی از بهترین روش‌ها برای افزایش آگاهی از برند شما در میان مشتریان است. روزانه هزاران نفر به تولید محتوا مشغول هستند و صاحبان کسب و کار به اهمیت آن پی برده‌اند. اگر شما نیز کسب و کاری دارید که می‌خواهید آن را توسعه دهید و جایگاه آن را در بازار ارتقا بدهید، حتما به تولید محتوا نیاز خواهید داشت. البته بدون دانستن فنون و استراتژی‌های این کار هیچوقت در این زمینه موفق نخواهید شد. پس شاید بد نباشد که در ادامه با این دانش و جزئیات آن بیشتر آشنا شویم.

 

 

تولید محتوای متنی چیست؟

 

محتوا به هر مطلب اطلاع‌رسانی‌ای گفته می‌شود که به صورت نوشتاری، صوتی یا بصری ارائه شود و به هر عملی که منجر به خلق محتوایی نوشتاری شود، تولید محتوای متنی گفته می‌شود. توجه داشته باشید که محتوای متنی فقط شامل متن نمی‌شود. امروزه در سایت‌های مختلف از تصاویر، ویدیوها، صدا و اشکال گرافیکی نیز برای کمک به تولید یک محتوای متنی خوب استفاده می‌شود.

 

 

مزایای تولید محتوای متنی چیست؟

 

در تولید محتوا، شما برای مخاطبان خود محتوایی تولید می‌کنید تا با برند شما آشنا شوند. این آشنایی نه تنها به مشتری شما حس اعتماد را منتقل می‌کند، بلکه در درازمدت موجب افزایش میزان فروش شما می‌شود. در واقع هیچ برندی در جهان بدون تولید محتوا زنده نخواهد ماند مگر این که بودجه آن از سازمان‌های وابسته به دولت تامین شود.

مزیتی که تولید محتوای متنی برای شما دارد این است که وقتی محتوای خود را روی وبسایت یا شبکه‌های اجتماعی خود انتشار می‌دهید، برای همیشه چیزی برای ارائه به میلیون‌ها مخاطبی دارید که در هر ساعت شبانه روز ممکن است به شما مراجعه کنند. امروزه نیمی از جمعیت جهان هر روز از اینترنت استفاده می‌کنند و تنها راه ارتباط شما با این بازار بسیار بزرگ، محتوایی است که ارائه می‌کنید.

 

 

مخاطب چگونه محتوای متنی من را پیدا می‌کند؟

 

روش‌های مختلفی برای این کار وجود دارد ولی اگر شما کار خاصی انجام ندهید، معمولا موتورهای جستجو برای شما این کار را انجام می‌دهند. کافی است محتوایی اصولی و جذاب طراحی کنید و آن را در وبسایت خود منتشر کنید. مشتریان با جستجوی کلمات مورد نظر خود در موتورهای جستجو، به مرور مشتریان را به سمت کسب و کار شما هدایت می‌کند.

البته این روزها به قدری رقابت برای دیده شدن زیاد است که هر محتوایی امکان راه پیدا کردن به نتایج گوگل را ندارد، صرف اینکه تولید محتوا کنیم و آن را انتشار دهیم تضمینی برای دیده شدن ما نیست، برای دیده شدن در حداقل، نتایج صفحه اول گوگل می‌بایست به صورت اصولی تولید محتوا کنید. این اصول سئو نام دارد.

اگر به دنبال تولید محتوای متنی هستید حتما شنیده‌اید که می‌گویند بهترین محتوا، محتوایی است که هم از نظر سودمند بودن برای کاربر و هم از نظر گوگل برای سئو بهینه‌سازی شده باشد، بهینه‌سازی سئو یک مقاله برای یک کلمه کلیدی خاص، باعث می‌شود که اگر کسی آن کلمه کلیدی خاص را در گوگل سرچ کرد مقاله یا محتوای شما جزو اولین نتایج نشان داده شود. به این نوع مقالات سئو شده یا سئو بیس می‌گویند.

 

 

انواع محتواهای متنی کدام هستند؟

 

تولید محتوای متنی در جاهای مختلفی به کار شما می‌آید و در نقاط مختلفی از کسب و کار شما کمک‌کننده است. در زیر به طور مختصر به انواع محتواهایی که می‌توانید در کسب و کار خود از آن‌ها استفاده کنید، اشاره می‌کنیم.

  • محتوای سایت: این نوع محتوا، احتمالا مهمترین نوع محتوا است؛ چرا که به وبسایت شما وصل است که به نوعی معرف برند شماست. مشتریان از طریق ارتباط مستقیم با سایت یا جستجو در موتورهای جستجو به این نوع محتوا دسترسی خواهند یافت. ارزش تولید محتوای متنی سایت آنجایی مشخص می‌شود که سایت‌های بسیار زیادی بدون داشتن شبکه‌های اجتماعی و محتواهای دیگر و تنها با تکیه بر این نوع محتوا، مخاطبانی میلیونی به دست آورده اند.
  • محتوای ایمیلی: این نوع محتوا، محتوایی است که به وسیله آن از طریق ایمیل مشتریان خود را از کسب و کار خود آگاه می‌کنید.
  • محتوای شبکه اجتماعی: شما با مخاطبان شبکه‌های اجتماعی خود سروکار دارید و می‌بایست با استفاده از تکنیک‌های محتوانویسی، کپشن‌های مناسب بنویسید.
  • محتوای پیامکی: حتی با ارسال پیامک نیز می‌توانید، از تکنیک تولید محتوای متنی برای جذب مشتریان خود استفاده کنید.

 

 

نکات کلیدی در تولید محتوای متنی

 

تولید محتوای متنی مثل هر تولید محتوای دیگری اصول و نکاتی دارد که باید آن‌ها را پیش از آغاز تدوین استراتژی‌ تولید محتوا و حتی پیش از شروع بازاریابی محتوا به خاطر داشته باشید. در زیر مروری بر این نکات خواهیم داشت.

 

 

مشتری خود را بشناسید، تولید محتوا بر اساس پرسونای مشتری

 

پیش از آغاز تولید محتوای متنی، باید به شناختی نسبی از جامعه هدف و مشتریان خود دست پیدا کنید. تا وقتی که ندانید مشتری شما کیست و چه نیازهایی دارد، تولید محتوای مفید غیرممکن است. از آن جایی که محصولات یا خدمات شما طبق فرض‌هایی اولیه در مورد نیاز مردم شکل گرفته‌اند، احتمالا چیزهایی در مورد مشتریان احتمالی می‌دانید ولی احتمالا اکتفا به این مقدار از دانش و آگاهی به تولید محتوای متنی شما ضربه خواهد زد.

 

 

محتوای سئو شده

 

برای این کار لازم است که فرایندی را هوشمندانه و طی برنامه‌ریزی‌های دقیق انتخاب و دنبال کنید:

  • کانال‌های انتشار محتوای متنی را شناسایی کنید: همان طور که شناخت مشتری مهم است، شناخت فضاهای مجازی یا حتی فیزیکی که قصد ارائه محتوا در آن را دارید نیز مهم است. به عنوان مثال محتوای متنی که قرار است روی یک شبکه اجتماعی منتشر شود، کاملا با محتوایی که قرار است از طریق ایمیل به دست مخاطب برسد متفاوت است. شناخت کانال‌های ارتباطی شما با مشتری در واقع به شناخت بیشتر مشتری کمک می‌کند.
  • پیش از تولید محتوای متنی نسبت به پیام خود آگاهی پیدا کنید: اگر می‌خواهید تولید محتوای متنی را شروع کنید، حتما به خاطر داشته باشید که پیام خود را به شکل واضح بدانید. نمی‌توان در یک مطلب محتوا در مورد چندین موضوع کم‌ارتباط یا بی‌ارتباط به هم صحبت کرد. یکی از اصول تولید محتوای اصولی این است که مطلب انسجام داشته باشد و پیام خود را به سادگی منتقل کند.
  • جذاب بنویسید، کسی که نوشتن می‌داند، نویسنده نیست: تولید محتوای متنی شاید در نگاه اول کار ساده‌ای به نظر برسد، اما مطمئنا اینطور نیست. بی‌شک متنی که جذاب است و توسط نویسنده‌ای حرفه‌ای تولید شده باشد، با متنی که توسط یک شخص غیرمتخصص نوشته شده، کاملا متفاوت است. برای همین است که صاحبان کسب و کار بودجه‌ای اختصاصی برای تولید محتوای متنی در نظر می‌گیرند.

در بین نویسندگان و اهل کتاب و کتابخوانی مثلی رایج است که می‌گوید: «هرکس که زبان خارجی بداند مترجم نیست و هرکسی که حرف زدن بلد باشد سخنران نیست». به تعبیری ما هم می‌توانیم بگوییم هر کسی که نوشتن می‌داند، نویسنده نیست! انتخاب لحن، کلمات و شیوه بیان جذاب اکتسابی است ولی جذاب‌نویسی تا حدودی به نبوغ شخص نیز بستگی دارد. اگر استعداد این کار را در خود نمی‌بینید، حتما از یک تولیدکننده محتوای حرفه‎ای کمک بگیرید. تاثیر آن را خیلی زود روی رشد کسب و کار خود خواهید دید.

 

محتوا را جدی بگیرید

 

محتوا، چراغ راه در مسیر رشد کسب و کار ایده‌آل شما خواهد بود. اگر آن را جدی بگیرید، خواهید دید که مشتریان نیز شما را جدی خواهند گرفت و بدون تولید محتوای متنی یکی از بزرگترین شانس‌های خود برای موفقیت را از دست داده‌‌اید. گروه ارتباطات و اطلاع‌رسانی طرحان به عنوان یکی از مراکز تولید محتوای متنی جواب اعتماد شما را خواهد داد. در صورتی که علاقمند به ایجاد محتواهای جذاب و گیرا برای کسب و کار یا سازمان خود هستید به این مجموعه سری بزنید تا در کمترین زمان ممکن، محتوایی با کیفیت بالا در اختیار داشته باشید.

طرحان
No Comments

Post a Comment

Comment
Name
ایمیل
Website

نیاز به راهنمایی دارید ؟