logo

Select Sidearea

Populate the sidearea with useful widgets. It’s simple to add images, categories, latest post, social media icon links, tag clouds, and more.
hello@youremail.com
+1234567890

طراحی گرافیک

یکی از دغدغه‌های اساسی مشتریان وجود یک مجموعه کامل با توانایی انجام خدمات گوناگون طراحی است تا بتوانند با خیالی آسوده نیازهای سازمان یا شرکتشان در این زمینه را مرتفع نمایند. هرچقدر ارتباط بین دست‌اندرکاران این بخش نزدیک‌تر و هماهنگی‌ها بیشتر باشد یکپارچگی و تداوم در همه محصولات با کمترین اختلاف و تضادی قابل ارائه خواهد بود. از طرف دیگر وجود این یکپارچگی و هماهنگی باعث صرفه‌جویی در زمان و هزینه‌های جانبی آن نیز خواهد شد. ما در گروه ارتباطات و اطلاع‌رسانی طرحان توانسته‌ایم طراحان باسابقه و خوش ذوق را گرد هم بیاورم تا بتوانیم در کوتاه‌ترین زمان تمامی نیازهای مشتریان را به بهترین نحو ممکن پاسخگو باشیم.

 

مراحل سفارش طراحی گرافیک :

 

۱- انتخاب نوع محصول و مشاوره با طراحان ما

۲- تعیین هزینه و پرداخت

۳- طراحی گرافیک محصول و ارائه به مشتری جهت رفع ایرادات

۴- تائید نهایی و تحویل کار

 

فرایند انجام یک پروژه گرافیکی:

 

۱- ابتدا برداشت ذهنی شما توسط طراحان ما اتود زده می‌شود تا مطابق با سلیقه مخاطب و محتوای سازمانی شما همخوانی پیدا کند.

قطعا شما به عنوان یک مدیر یا مسئول طرح و ایده‌ای دارید که شخصا توانایی اجرای گرافیکی آن را ندارید به همین خاطر ایده‌تان را به طراحان ما توضیح می‌دهید و آنها ایده شما را تصویرسازی گرافیکی می‌کنند، البته ما در این بین به شما مشاوره‌هایی هم می‌دهیم مثلا ممکن است طرحی و یا ایده‌ای از نظر شما خوب و موفق باشد ولی براساس تجربه ما مخاطب‌پسند نباشد. در چنین مواردی ما به شما کمک می‌کنیم تا به طرح ایده‌ال خود برسید.

۲- پس از آنکه ادیت‌های لازم انجام شد به مرحله رنگ‌گذاری روی محتوا می‌رسیم. رنگ‌ها همگی توسط کارشناسان رنگ و کارشناس کسب و کار تعیین می‌شود.

بدیهی است که هر کسب و کاری با توجه به نوع فعالیت و حوزه ای که قرار است در آن خدمات و کالایی را ارائه دهد در دسته‌بندی خاصی جای می‌گیرد، رنگ‌ها هم از این قاعده مستنثی نیستند و هر رنگ نشان‌دهنده نوع خاصی از محتوا است. به عنوان مثال اگر قرار است شما فروشگاه لباس‌های زنانه داشته باشید و به یک کاتالوگ نیاز دارید؛ مسلما رنگ‌های گرم مد نظر خواهد بود. زیرا مخاطبان شما خانم‌هایی هستند که به شدت ریزبین و دقیق هستند.

۳- مرحله بعد رفع اشکالات احتمالی است. اگر محتوای متنی است باید ویراستاری شود و اگر گرافیکی است باید تست رنگ برای چاپ گرفته شود تا از کیفیت کار مطمئن شویم.

همیشه در هرکاری اشکالات ریزی هست که باید رفع شود برتری شما نسبت به رقبا در همین ریزبینی است، فرض کنید یک غلط تایپی در کاتالوگ و یا برشور شما وجود داشته باشد. مشتری شما وقتی متوجه آن می‌شود نگاه کلی او نسبت به شما تغییر خواهد  کرد، زیرا تصور می‌کند کسی که در برشور تبلیغاتی‌اش دقت کافی را ندارد مسلما در کسب و کارش نیز همینطور است! رنگ‌ها در هر طرح گرافیکی باید بازبینی و امتحان شوند تا مطمئن شویم همگی با کمترین اختلاف رنگی ممکن به چاپ می‌رسد. البته با لحاظ متغیرهایی مانند نوع کاغذ و زمان چاپ می‌توان تا ۱۰% اختلاف رنگی را در هر چاپ طبیعی دانست.

۴- مرحله آخر چاپ و اجرای کار است و محصول نهایی به مشتری ارائه می‌شود.

چاپ کار و کیفیت محصول خروجی به اندازه خلاقیت گرافیکی موثر است زیرا مشتری آن چیزی که می‌بیند و لمس می‌کند را بهتر درک می‌کند به همین دلیل کیفیت چاپ باید به بهترین شکل ممکن باشد تا اعتماد مشتری به شما تکمیل شود.

 

طراحی لوگو

 

طراحی لوگو یکی از خدمات طراحی گرافیک و اصلی‌ترین و مهم‌ترین المان یک کسب و کار است. در واقع کسب و کار شما باید توسط یک نشان شناخته شود و این شناخت باید به نحوی باشد که هر زمان مخاطب شما آن نشان را دید به یاد کسب کار شما بیوفتد، یک لوگوی خوب مشخصه‌های متعددی دارد که اصلی‌ترین آن عبارت است از: زیاییی، داشتن استعاره، به روز بودن و در نهایت مرتبط بودن با حوزه فعالیت

خیلی از مخاطبان امروزه تفاوت‌های بین برند و لوگو رو نمی‌دانند، برند به طرحی گفته می‌شود که بدون هیچ توضیحی نمایانگر کسب و کار شماست مانند نشان پوما و نایکی؛ در حالی که لوگو به طرحی گفته می‌شود که معمولا با تایپوگرافی همراه بوده و در اوراق اداری هم قابل استفاده است، برندها معمولا رنگ‌های مختلفی دارند ولی لوگو‌ها معمولا تک رنگ هستند.

لوگوی شما باید با کسب و کار شما همخوانی داشته باشد، مثلا اگر کسب و کار شما مربوط به گروه سنی جوانان است باید طراحی مناسب این گروه سنی باشد، البته باید توجه شود که طراحی به روز نیز باشد ولی به گونه‌ای افراطی نباشد که بعد از مدتی به اصلاح از مد افتاده شود، در طراحی لوگو اصولا باید سلیقه مخاطب گنجانده شود تا سلیقه مشتری؛ زیرا دیدگاه مخاطب باعث می‌شود تا برند شما بهتر در لایه‌های مختلف مخاطبان نفوذ کند، اگر خواهان یک برند موفق هستید و می‌خواهید با دیدن آن حس خوبی به مخاطب شما منتقل شود باید بارها و بارها طرح چکش‌کاری شود تا به یک طرح واحد خوب منتهی شود. در تمامی برندهای پر زرق و برق دنیا دو اصول اصلی رعایت گردیده است: اول اینکه همگی ساده هستند. باید بدانید که هیچ برندی با طراحی شلوغ موفق نشده است. دوم: هر لوگو طی زمان دچار تغیراتی در طراحی خواهد شد، زیرا پویایی یکی از بزرگترین نشانه‌های هر لوگو و مجموعه‌ای است که اصرار دارد فعالیت و محصولاتش همواره با نظر مصرف‌کنندگان و مخاطبان قابل تغییر است.

طرحان
No Comments

Post a Comment

Comment
Name
ایمیل
Website

نیاز به راهنمایی دارید ؟