۲۷
آبان
برگزاری نمایشگاه
Comments
مهمترین اهداف برگزاری نمایشگاه عبارتند از:
- جذب کردن و شناسایی مشتریان جدید
- ارائه خدمات به مشتریان فعلی در غالب نمایشگاه های داخلی و نمایشگاه های بین المللی و برپایی غرفه و غرفه سازی نمایشگاهی
- توسعه مبادلات کالاها و خدمات و اخذ سفارشات بزرگ در زمان برگزاری نمایشگاه
- ایجاد رقابت سالم بین واحدهای گوناگون تولیدی و صنعتی و تجاری در نمایشگاههای تخصصی با رویکرد غرفه سازی نمایشگاهی تخصصی
- بسط و ایجاد تصویر و تجسم مناسبی از شرکت و محصولات آن در غرفه سازی نمایشگاهی
- آزمایش واکنش بازار نسبت به محصولات جدید در طول زمان برگزاری نمایشگاه
- بالابردن روحیه کارکنان شرکت و خریداران و مشتریان جاری
- گردآوری اطلاعات مربوط به رقبا در زمان برگزاری نمایشگاه
- مبادله اطلاعات گوناگون تجاری و صنعتی در غرفه نمایشگاه
- ایجاد ارتباط با مشتریان بالقوه در زمان برگزاری نمایشگاه و حضور در غرفه های نمایشگاهی
- جذب سرمایههای خارجی از طریق نشان دادن امتیازات خاص برای آنها
- معرفی کالاهای جدید در غرفه در طول برگزاری نمایشگاه
- نمایش تجهیزات غیرقابل حمل در غرفه ها و پیش بینی آن در غرفه سازی نمایشگاهی
- آشنایی با آخرین شیوههای بازاریابی، غرفه سازی نمایشگاهی و روشهای جدید عرضه کالاها و شیوههای تبلیغاتی تحقیقاتی
- ایجاد زمینه و فرصت مناسب برای مشتریان جهت ارائه مسائل خود و دریافت راهحلها
- کسب اطلاعات، ایدهها و پیشنهادات از مشتریان و بازدیدکنندگان در مورد کاربردهای جدید محصولات شرکت در زمان بازدید از غرفه های نمایشگاه
- تقویت پیوندهای بازرگانی با نمایندگان فروش و توزیع خود در کشور در زمان برگزاری نمایشگاه
- انجام تحقیقات بازاریابی و بررسی بازار و آشنایی با نیروهای علاقهمند و توانمند برای استخدام آنها در شرکت در زمان برپایی نمایشگاه .
- پذیرش نمایندگی جدید
- تشریح ویژهگیهای صنعتی و اقتصادی کشورها برای بازدید کنندگان
- آنچه مسلم است این اهداف دارای اولویت بوده و برای شرکتها متفاوت میباشد. اما باید به همه آنها توجه داشت تا بتوان بهترین استفاده را از فرصتها بدست آورد.